Известие

Collapse
No announcement yet.

Динамо на 33-проблеми и решения!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Динамо на 33-проблеми и решения!

    Колеги,откривам тая тема,защото по мои наблюдения масово колиците ни са с проблеми,произтичащи от генераторите ни.Ще се опитам да нахвърлям основните проблеми,причините,както и начините за отстраняването им.Знам,че темата е по-подходяща за "Общ технически",но все пак проблема е главно с нашите динама.
    И така:основния проблем се състои в това,че масово дават напрежение в границите на 13.4-13.8 волта.Освен това, показват явна липса на мощност,тоест при включване на повечко консуматори,напрежението рязко пада до стойности 13.2-13.4 волта.Това се дължи от една страна на изправителня блок и от друга на схемното решение на захранването на реле-регулатора.Изправителния блок в много случай не е от силициеви диоди,а от селенови.Селеновия изправител има много предимства,като токозахранващ изправител,но и един много важен недостатък.С течение на времето остарява,повишава се вътрешното му съпротивление при товар и основното му предимство,като регулатор на тока се явява като недостатък , когато е изправител на динамо.Тоест,основния пад на напрежението не е в акумулатора или в останалите консуматори,а в блока.От там идва и пониженото напрежение в цялата истема.
    Като резултат имаме лошо осветление,което нищо не го оправя,но това е само видимата страна.Вентилатора за охлаждане на радиатора работи с най-малко 20% по слабо,на парното също.Ел стъклата не работят добре.Габарити,мигачи също.При градско каране,акумулатора е постоянно недозареден,а ако имаме и някой добър усилвател за музиката,нещата стават още по-зле.Можете и вие да добавите още нещо по въпроса.
    По принцип,нещата се оправят с монтирането на генератор от 145-146.Има известни преправяния,но си заслужава.Напрежението е вече 14.4-14.5 и не пада под 14 волта при пълно натоварване.Другия вариант е динамо от Лада 2110,което е пълен близнак на 145-146.Аз съм с такова.
    Да се върнеме,обаче на стандартните ни генератори.Има един начин да ги накараме да работят сносно.Проблема при тях е,че реле-регулатора се захранва от трите малки диода в него и на практика регулатора гледа само себе си.Решението е да взима напрежение за сравнение и захранване от акумулатора.Това се постига,като се отреже пластинката,която подава напрежение от диотчетата на регулатора,същия се изтърбуши и се използва само като четкодържател.Поставяме външен регулатор,но тука е и тънкостта.Захранването му е директно от акумулатора,през едно обикновенно реле,което се включва при подаване на контакт.Така регулатора ще сравнява напрежението на акумулатора,респективно на мрежата,а не на генератора.Напрежението ще бъде като заковано,независимо от консумацията.
    Това си е мой патент от преди поне 25 години и съм го прилагал успешно при по-старите модели Лада,където проблема е принципно диаметрално противоположен,но в основата си е същия.По-старите модели на WV и Ауди,го имат същия проблем.
    Недостатъците на такава преработка са главно два: първо се усложнява системата и второ при подаване на контакт,ротора на динамото е с пълно захранване.Не се ли запали мотора,а се остави на контакт,продължително време, е много вероятно,както по-старите модели автомобили да изгори или регулатора или ротора.
    Това е накратко.Чакам мнения,предложения,личен опит и
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

  • #2
    Така като си почнал да обясняваш за динамото да вземеш да дойдеш да погледнеш цялата електроника на моята,че хич я не бива.Като пусна дълги и километража отива на 200 на място иначе за динамото и моето дава 13.8 на празен ход.Натоварено не съм го мерил но няма да е много.Знам само,че като е запалена и все едно не ползва ток от динамото,а от акумулатора и го изяжда за 5 мин работа на празен ход.
    Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
    Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

    Comment


    • #3
      Ти си типичен случай на разложена намотка на статора,освен другите хубосии.Бих дошъл с удоволствие,но си ми малко далеч.А за това с килоетража,бих ти препоръчал първо да си почистиш и затегнеш всички маси и съединенията от плюсовия извод на динамото до таблото на бушоните.Клемите,които влизат в него също.Просто ги извади една по една,напръскай ги със спрей и ги огледай за нагар.Ще се учудиш какво ще откриеш.
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #4
        Иво е прав заради този проблем мене не ми палеше като хората и май напразно си правих ремонт стартер ама сега поне е супер стартера

        Comment


        • #5
          Такаааа, алтернаторът на Бош, този с керемидения цвят няма трите диодчета за реле регулатора. Второ - диодите му са 6 и са силициеви. И трето - като запалите колата на студен двигател дава 14.2V, но като загрее става 13.4V. Причината е просто в релерегулатора, който сваля напрежението при висока температура. Това вече е част от раздел за зареждане на акумулатори и няма да ви занимавам. Ако при загрял двигател сипете студена вода в/у релерегулатора ще видите как напрежението веднага ще фръкне нагоре. Има само един недостатък - перката на алтернатора не нагнита, а смуче въздуха за охлаждането му и това е гадното - взима топъл въсдух от двигателя. Просто този алтернатор не се върти в правилната посока - фабричен дефект

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Stranger65 Покажи съобщение
            Такаааа, алтернаторът на Бош, този с керемидения цвят няма трите диодчета за реле регулатора. Второ - диодите му са 6 и са силициеви. И трето - като запалите колата на студен двигател дава 14.2V, но като загрее става 13.4V. Причината е просто в релерегулатора, който сваля напрежението при висока температура. Това вече е част от раздел за зареждане на акумулатори и няма да ви занимавам. Ако при загрял двигател сипете студена вода в/у релерегулатора ще видите как напрежението веднага ще фръкне нагоре. Има само един недостатък - перката на алтернатора не нагнита, а смуче въздуха за охлаждането му и това е гадното - взима топъл въсдух от двигателя. Просто този алтернатор не се върти в правилната посока - фабричен дефект
            Колега,като пишеш нещо,първо се позамисли,какво искаш да кажеш,как ще го кажеш и защо го казваш.Трите малки диода ги има,но това да кажеме,че е от незнание.Това,че по-последните изработки на тоя модел генератори е със силициеви диоди е вярно,но не за повечето,които имаме ние с по-старите коли.От там и идва проблема.Нормален генератор с напрежение 13.4 е или с изгоряла фаза или с пробит диод.Колкото за студената вода, изливана върху загрят мотор-просто не ми се коментира.Добре би било,да показваш малко повече уважение към членовете на форума,като пишеш по-грамотно и не заявяваш с категоричен тон неща, в които не си 100% сигурен.
            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
              Колега,като пишеш нещо,първо се позамисли,какво искаш да кажеш,как ще го кажеш и защо го казваш.Трите малки диода ги има,но това да кажеме,че е от незнание.Това,че по-последните изработки на тоя модел генератори е със силициеви диоди е вярно,но не за повечето,които имаме ние с по-старите коли.От там и идва проблема.Нормален генератор с напрежение 13.4 е или с изгоряла фаза или с пробит диод.Колкото за студената вода, изливана върху загрят мотор-просто не ми се коментира.Добре би било,да показваш малко повече уважение към членовете на форума,като пишеш по-грамотно и не заявяваш с категоричен тон неща, в които не си 100% сигурен.
              Няма да те коментирам. До сега съм оправял от новите алтернатори няколко, а ти не си, защото щеше да знаеш, че там ги няма трите диода следящи напрежението, както е при другите по-стари коли. А като не искаш не сипвай студена вода в/у двигателя, просто духни със компресор в/у релерегулатора да се охлади и ще видиш ефекта. А и сигурно знаеш, че истинските зарядни следят и температурата на батериите, ма не - не го знаеш. И щом не е наред алтернаторът, защо като е студен дава 14.2V. Нали има изгорял диод? Или този диод е изгорял само при високи температури, па макар и селенов да е

              Comment


              • #8
                Вместо да си ги мерите, пийте една студена бира и помагайте на тия в нужда!
                33 16v/MR2 SW20/S3 8L

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Kris Покажи съобщение
                  Вместо да си ги мерите, пийте една студена бира и помагайте на тия в нужда!
                  Aaaaa, аз си го меря само когато видя, че достигам шийката на матката. Не я ли достигам, значи просто я няма
                  Който иска да разглабя и проверява.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Stranger65 Покажи съобщение
                    Aaaaa, аз си го меря само когато видя, че достигам шийката на матката. Не я ли достигам, значи просто я няма
                    Който иска да разглабя и проверява.
                    Добре де колега защо подхвана верно да се заяждаш с категорични изсазвания,помогни на момчето вместо да влизаш в ненужни спорове , и да изтъкваш знания не те познавам но с колега mordohy сме приятели и лично съм се убедил в знанията му все пак човека си е с инжинерна диплома и от България и от Гърция ти си прави изводите ... не целя да се заяждам с тебе ама дай по кротко де тук сме с идеална цел да си бъбрим да пием бира да си говорим за колите , а не да се ЗАЯЖДАМЕ проеви уважение и нека си останем с добро , от джафкане на личностна основа не помагаме на колегите. Знаеш ли колко хора не искат да пишат ,защото като кажат нещо вместо съвети темите им се превръщат в арена на лични спорове . Призовам всички нека си помагаме вместо да си джафкаме

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от zilala Покажи съобщение
                      Добре де колега защо подхвана верно да се заяждаш с категорични изсазвания,помогни на момчето вместо да влизаш в ненужни спорове , и да изтъкваш знания не те познавам но с колега mordohy сме приятели и лично съм се убедил в знанията му все пак човека си е с инжинерна диплома и от България и от Гърция ти си прави изводите ... не целя да се заяждам с тебе ама дай по кротко де тук сме с идеална цел да си бъбрим да пием бира да си говорим за колите , а не да се ЗАЯЖДАМЕ проеви уважение и нека си останем с добро , от джафкане на личностна основа не помагаме на колегите. Знаеш ли колко хора не искат да пишат ,защото като кажат нещо вместо съвети темите им се превръщат в арена на лични спорове . Призовам всички нека си помагаме вместо да си джафкаме
                      Mi da kaжe kakwo i щe mu pomogna - не един алтернатор ми е минал през ръцете. Ако сте от Сф, няма проблем, ще помогна. Но аз пия кола само
                      Last edited by Stranger65; d.m.y г., 21:16.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Kris Покажи съобщение
                        Вместо да си ги мерите, пийте една студена бира и помагайте на тия в нужда!
                        че береш ягоди май в тоя раздел,Крис.Битка на Титани в 33ките.Смешното е,че и двамата сте прави,а пък спорите за едно и също.Първия,който спре да спори ще е прав обаче.
                        Last edited by vikoalfa; d.m.y г., 23:38.
                        Alfa Romeo 156 2.4 JTD Lisan Remap
                        Alfa Romeo 33

                        Comment


                        • #13
                          що се карате, там са си 3-те диода и никъде не се мери температура.
                          Attached Files
                          точка

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                            що се карате, там са си 3-те диода и никъде не се мери температура.
                            Току що разглобих един алтернатор. Наистина ги има тези диоди, но са гадно замаскирани отдолу м/у плочката на другите и основата, а са и заляти със смола. Едвам видях единия. Моля за извинение, аз бях в грешка.
                            И защо като стартирам колата от студено напрежението ми е 14.2V, а? Tози въпрос все пак ме тормози
                            Last edited by Stranger65; d.m.y г., 07:11. Основание: допълване

                            Comment


                            • #15
                              Няма проблеми важното е да не оставаме с лошо ами мисля си че първите няколко минути студената кола работи на по високи обороти и по богота смес и върти по силно динамото ,може би заради това , но си остава само хипотеза

                              Comment

                              Working...
                              X